Sunday 8 December 2013

Anak-anak kita dan Pengepungan.



Jangan biarkan rejim yang dipimpin singa penghisap darah umat Islam, Bashar al-Asad, sama seperti bapanya Hafez al-Asad menghirup darah puluhan ribu umat Islam sebahagian besarnya ulama’ Ikhwan Muslimin.

Hati seorang Ibu hancur berkecai melihat anaknya yang diasuhnya sejak kecil mati kebuluran. Seolah merenung keadaan itu dalam kebingungan, ibarat melihat tubuh yang dipenuhi luka dan wajah yang telah binasa sehingga sukar dikenali lagi.

Lalu, berbisik Ibu ini pada dirinya: Ya Allah, aku begitu lemah Ya Allah. Aku tidak punya apa-apa. Semuanya musnah. Aku tidak mampu bersabar lagi, dan hanya berbekalkan janji-janjiMu pada hambaMU, ku gagahkan diriku terus bernafas dan berjuang. Aku memohon keampunan padaMu dan bantulah aku menjaga anak-anak umat Islam yang kelaparan di sini.
 

No comments:

Post a Comment