Tuesday 18 February 2014

Maafkan kami atas kelewatan ini...



Dengan izin Allah swt, Misi Kemanusiaan ke 3 AP ke Syria kali ini telah berjaya menembusi masuk ke Kem Pelarian Yarmouk di Damsyik, Syria. Misi ini juga turut disertai oleh wartawan BH dan TV Hijrah.

Kawasan ini adalah di antara kawasan yang paling teruk terkesan daripada dengan tragedi yang berlaku di Syria sejak Mac 2011 lagi.

Kebanyakan rumah tempat mereka berteduh runtuh akibat bedilan bom dan peluru. Mereka hidup dalam kesejukan kerana tidak mempunyai bekalan elektrik yang terputus buat sekian lama.

Mereka hidup dalam keadaan berlapar sejak terkepung di dalam kem pelarian ini sejak 8 bulan yang lalu. Mereka mungkin 'terjumpa' dengan makanan asasi seperti roti hanya setiap 3 atau 4 atau 5 hari sekali.

Ada sahaja yang mati kebuluran pada setiap hari, bahkan pernah berlaku kematian seramai 46 orang dalam satu hari akibat kelaparan dan kesejukan musim dingin baru-baru ini.

Anak-anak juga tidak punyai tenaga dan suara untuk menangis dan mati di dalam pelukan ibu bapanya yang tidak boleh berbuat apa-apa.

Bayi-bayi yang kecil juga tidak dapat meminum susu ibu mereka yang kekeringan akibat kebuluran tanpa bekalan makanan.

Saudaraku...

Ingati mereka dalam doamu.

Jangan biarkan mereka kebuluran !

Teruskan menyumbang melalui apa jua cara.

Atau dengan melalui :

https://www.facebook.com/AmanPalestinOfficial

SEBARKAN !

No comments:

Post a Comment