Wednesday 21 December 2016

Vladimir Putin kecut perut


21 Disember 2016 2:49 PM

ANKARA 21 Dis. - Presiden Rusia, Vladimir Putin telah mengerahkan lebih ramai anggota keselamatan untuk berada dalam keadaan bersedia untuk menghadapi sebarang insiden keganasan dalam masa terdekat.

Beliau turut mengarahkan pasukan khas untuk memastikan keselamatan diri beliau dan sekitar kawasan kediamaannya serta pejabat wakil-wakil rakyat Rusia dalam dan luar negara diberi perhatian khusus.

Akhbar The Sun melaporkan, Putin telah mengarahkan perkhidmatan rahsianya untuk meningkatkan keselamatan selepas mendapat maklumat akan ada lebih banyak serangan pengganas terhadap pejabat kerajaan dalam masa terdekat.

Menurut Putin, beliau masih dalam keadaan terkejut dengan insiden rempuhan lori di sebuah pasar Krismas di Berlin yang menyebabkan 12 orang awam terbunuh.

“Saya telah minta pasukan keselamatan khas untuk mengambil apa-apa langkah tambahan untuk memastikan keselamatan dalam Rusia dan di luar negara,” katanya.

Daesh dipercayai telah mula menyebarkan lokasi kedutaan Rusia dalam usaha untuk menghasut lebih serangan ke atas pegawai kerajaan negara itu.-UTUSAN ONLINE

No comments:

Post a Comment