Friday 14 March 2014

syria

Apabila kuasa-kuasa besar dunia mendefinisikan punca peperangan di Syria sebagai suatu krisis ataupun perang saudara ataupun perbalahan antara kumpulan pembangkang bersenjata dan tentera regim... hakikatnya mereka sedang memutar belitkan kebenaran. Kuasa-kuasa besar dunia menggunakan andaian tersebut untuk melepaskan diri mereka daripada rasa tanggungjawab membantu rakyat Syria yang dizalimi Regim Kerajaan pimpinan Assad. 

Rakyat menentang pemerintahan yang zalim, menentang ketidak adilan, menentang Regim yang tidak menghormati hak-hak asasi kemanusiaan. Tetapi malangnya, dunia yang kononnya memperjuangkan 'Hak Asasi Manusia' tidak tampil membantu dan menutup sebelah mata akan kezaliman yang telah berlangsung selama 4 tahun lamanya.

Sejak 15 Mac 2011, telahpun berlaku pembunuhan beramai-ramai di Syria, rakyat awam yang tidak bersenjata dibunuh menggunakan jet-jet pejuang, serangan senjata kimia, bom kluster, bom barrel TNT, long range scud missiles dan terbaru serangan sekatan sumber asas yang memaksa rakyatnya mati secara perlahan-lahan.

Ya saudaraku, telahpun berlaku pembunuhan beramai-ramai di Syria dan kuasa besar dunia seperti tunduk akur akan kezaliman yang dilakukan Assad secara berleluasa terhadap rakyatnya yang tidak berdaya.

Esok, tanggal 15 Mac, hari yang memperingati kita pada permulaan kebangkitan Revolusi Kebebasan Syria. Dan kita akan meneruskan Revolusi ini walaupun ia mengambil masa puluhan malah ratusan tahun kerana telah 50 tahun pemerintahan zalim yang dipimpin para keturunan Assad.

Pada yang ingin menyumbang, teruskan..
Moga tiap tangan yang menghulur menjadi saksi di hadapan Allah.

Maybank: 562106630487

#IStandInSolidarityWithTheSyrianPeople♥ #DoaBuatMH370

No comments:

Post a Comment