Wednesday 27 March 2013

Kenyataan rasmi Jabha Al-Nusra (Penjelasan no 182)

Kenyataan rasmi Jabha Al-Nusra (Penjelasan no 182)

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Serangan bom syahid terhadap markas tentera Syarkas di kota Al-Qushair

Segala puji bagi Allah Yang memenangkan tentara-Nya dan mengalahkan golongan-golongan musuh. Shalawat dan salam senantiasa dilimpahkan kepada rasul-Nya, Muhammad, yang tiada lagi nabi sepeninggalnya, juga kepada keluarganya dan seluruh sahabatnya. Amma ba'du.

Dengan kurnia dan nikmat Allah Ta'ala, seorang mujahidin Jabha Nusra telah memusnahkan markas tentera Syarkas dengan kenderaan yang dipenuhi bom dalam sebuah serangan bom syahid yang penuh keberanian.

Serangan itu sebagai bukti atas janji kami bahwa kami akan membalas serangan bom dari udara oleh rezim Nushairiyah Syria dengan serangan bom di darat, sekaligus sebagai isyarat bermulanya keruntuhan kelompok thaghut di negara Syria secara umumnya dan kota Al-Qushair secara khususnya.

Penjelasan tentang Operasi

Tepat pada pukul 06.20 pada Sabtu pagi 17 Muharram 1434 H bertepatan dengan 1 Disember 2012 M, serangan bom syahid yang dilakukan oleh Abu Aiman Al-Gharbi ---semoga Allah menerimanya--- berjaya menerbu dari arah timur markas tentera berkenaan dan meletupkan kenderaannya, menyebabkan pasukan rezim yang berada dalam markas tentera tersebut mati serta merta. Setelah letupan, mujahidin brigade Al-Barra' yang bersedia lebih awal menyerbu ke dalam runtuhan markas tentera tersebut untuk menewaskan setiap baki tentara yang ada.

Jabha Nushrah berjanji kepada penduduk kota Al-Qushair untuk melakukan operasi-operasi serangan lainnya demi menghancurkan rezim Nushairiyah. Kami katakan kepada penduduk Al-Qushair, "Sesungguhnya nyawa kami sebagai tebusan bagi nyawa kamu semua, kehormatan kami sebagai tebusan bagi kehormatan kamu semua, kamu semua akan melihat operasi-operasi yang membahagiakan dan menyejukkan hati serta menimbulkan kemarahan orang-orang kafir, Insya Allah. Operasi serangan yang penuh berkat ini hanyalah sebuah permulaan."

Allah Maha Melaksanakan urusan-Nya akan tetapi kebanyakan manusia tidak memahaminya.

Jabha Nusra li-Ahli Syam
Dari Mujahidin Syam di Medan jihad
Unit Media
Janganlah Anda melupakan kami dalam doa Anda
Segala puji bagi Allah Rabb semesta alam
18 Muharram 1433 H / 2 Desember 2012 M

No comments:

Post a Comment