Thursday 15 August 2013

Operasi Menghancurkan Latakia #3



Selepas pembebasan Lapangan Terbang Ming di Aleppo, Mujahiddin di sana telah memulakan operasi besar-besaran untuk membebaskan Latakia. Operasi ini diberi nama Ghuzwat Ummul Mukminin Aisyah. Manakala bagi penganalisis barat menggelar peperangan ini sebagai 'Battle of the Coast'. Revolusi Islam pula menggelarkan peperangan ini sebagai 'Operasi Menghancurkan Latakia'

Latakia di penuhi dengan syiah alawi nusairiyah. Saki baki tentera rejim yang masih berjuang berasal dari sini. Seba itu jika tentera rejim yang menjadi bangkai, kesemuanya akan dihantar ke sini. Bashar juga berasal dari Latakia.

Sekarang tanpa membuang masa, dengan penuh bangganya admin melantik anda semua menjadi Komander Operasi Menghancurkan Latakia. Jabhat al-Nusra, ISIS, Ahrar al-Syam, Liwa' al Islam, Liwa' at-Tauhid dan puluhan briged mujahiddin sedia menurut arahan anda. Nyatakan strategi dan rancangan anda bagaimana untuk menakluk Latakia.

Tujuan admin melancarkan operasi ini, adalah kerana admin tahu ini adalah negeri kesayangan Bashar. Sebarang serangan yang dilakukan ke atas Latakia, akan menyebabkan seluruh tentera syiah yang bertebaran seluruh Syria akan segera menuju ke Latakia dan ini akan menyebabkan kawasan-kawasan yang dikuasai oleh rejim menjadi sedikit longgar. Contohnya Homs. Jika kita menyerang Latakia, sebahagian tentera rejim dan juga Hizbullah yang berada di sana akan meninggalkan Homs dan segera menuju ke Latakia dan ini akan memberi sedikit ruang kepada mujahiddin yang terkepung di sana.

Tujuan kedua admin melancarkan operasi ini adalah kerana, kebanyakan bantuan dari Russia, Iran dan Hizbullah seperti kelengkapan tentera, tentera tambahan dan minyak lebih mudah disalurkan melalui Pelabuhan Latakia. Penguasaan ke atas kawasan ini akan menyebabkan segala bantuan akan tersekat.

Sebelum anda nyatakan strategi anda, admin berikan sedikit clue
(rujuk peta Latakia)

A - adalah kawasan yang dikuasai mujahiddin. Lebuhraya dan laluan utama berada di bawah penguasaan mujahiddin. Laluan dari Latakia untuk menuju Idlib atau Aleppo telah tersekat kerana mujahiddin telah lama menguasai kawasan ini.

B - adalah kawasan tinggi dan menjadi semakin landai semakin rendah ketika menghala ke arah pantai atau bandar Latakia. Kawasan ini berbukit bukau dan bukan kawasan rata. Al-Qardahah (rujuk peta) adalah kampung Bashar laknat. Kawasan B ini dipenuhi dengan tentera syiah, pos kawalan atau military checkpoint, perkampungan syiah.

C - adalah kawasan rata dan kawasan bandar. Kawasan ini dipenuhi dengan tentera syiah dan military checkpoint.

Ribuan mujahiddin menanti arahan anda. Nyatakan strategi anda dan apa yang patut dilakukan. Jika strategi anda sama atau hampir sama seperti strategi Komander yang berada di sana, bermakna anda juga layak menjadi Komander mujahidin.

Nanti admin akan compare strategi anda dengan strategi yang telah dilakukan oleh Komander mujahiddin di sana.

Bahagian berikutnya admin akan ceritakan strategi sebenar yang telah dilakukan oleh Komander di sana. Anda semua pasti terkejut dan kagum dengan kepintaran mereka.

Good luck!
 —

No comments:

Post a Comment