Sunday 19 January 2014

PERANG UTK HAPUSKAN PENINDASAN

Assalamualaikum!


Kerajaan demokrasi yg syirik dan kufur adalah kezaliman, penindasan dan kerosakan di sisi Allah SWT. Allah memerintahkan kita supaya menghapuskan sistem yg zalim, menindas dan rosak ini melalui Jihad, Perang dan Revolusi - Quran 2:193 dan 22:40 - untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Islam yang akan mewujudkan keadilan, keselamatan, keamanan dan kedamaian.

Penindasan, kezaliman dan kerosakan adalah disifatkan oleh Allah sebagai bahaya yang lebih besar dan berkekalan berbanding dengan perang dan pembunohan yang disifatkan Allah sebagai bahaya yang lebih kecil dan sementara sahaja - Quran 2:191.

Justeru kita adalah diperintahkan Allah untuk berperang bagi menghapuskan penindasan, kezaliman dan kerosakan yang bertujuan untuk mewujudkan keadilan, keselamatan, keamanan dan kedamaian. Perang dan pembunohan adalah bahaya yang lebih kecil dan sementara dan ianya adalah dilancarkan untuk menghapuskan penindasan, kezaliman dan kerosakan yang bahayanya adalah lebih besar dan berkekalan. Setelah selesai berperang ianya akan mewujudkan keadilan, keselamatan, keamanan dan kedamaian yang berkekalan. Ini adalah konsep Islam yang terkandung di dalam al-Quran.

Bila anda enggan berperang untuk menghapuskan penindasan yg wujud dalam bentuk kerajaan demokrasi yg syirik dan kufur ini, anda akan diseksa di Akhirat nanti - Quran 9:38,39. Berperang adalah perintah Allah yang dijanjikan ganjaran yang besar di Akhirat nanti manakala keengganan berperang akan menerima seksa dpd Allah yang mat pedih di Akhirat nanti. Apakah kita masih tidak mahu berperang dan masih mengatakan bahawa ada cara yang lain lagi bagi menghapuskan penindasan yang wujud dalam bentuk kerajaan yg syirik dan kufur ini?

No comments:

Post a Comment