Tuesday 28 January 2014

syria

Ya Allah, Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani, lindungilah hambaMu yang ditindas dan lemah, Kau berilah balasan kepada puak Mazlumin dan Kau bantulah dan ringankanlah derita hambaMu yang berdoa padaMu.

Kami memohon bersungguh-sungguh padaMu, dimulai dengan nama-namaMu yang agung, perkenanlah doa-doa kami. Ya Allah, tunjuklah kehebatan dan amarahMu kepada mereka yang berpaling daripadaMu dan Kau berilah balasan yang sedahsyatnya kepada para Zalimin yang berjalan megah di atas muka bumiMu melakukan kezaliman dan kemungkaran.

Ya Allah, Kau berilah cahaya dan pelindungan kepada mereka yang menyokong kebenaran di tanah yang penuh kerahmatan ini, Syria dan Iraq serta kesemua Negara di atas muka bumi ini dari Timur ke Barat. Ya Allah, Kau berilah kemenangan kepada kami menentang Puak Kafirin dan Zalimin. Ya Allah, jangan Kau berpaling daripada doa-doa kami.

Sesungguhnya, Kau yang Maha Perkasa Lagi Maha Mengetahui segala yang berlaku dan tiada sesiapa dapat menyembunyikan apa-apa walau sebesar zarah sekalipun. Tiada Tuhan selainMu. Kami memohon ampun padaMu, ampunilah kami. Perbaikilah kesilapan kami sama ada kami sedari mahupun sebaliknya. Ya Allah, janganlah Kau tinggalkan kami tanpa rahmat dan perlindunganMu. Ya Allah, hanya padaMu kami berserah dan memohon pertolongan.

Bacaan doa pada hari ini daripada Syeikh Ulama Moh Ali al Sabuni.

No comments:

Post a Comment