Wednesday 19 February 2014

Tareq Al Sad- Daraa



Kanak-kanak merupakan manusia paling hebat diatas muka bumi!!
Mereka didera fizikal dan mental sejak celik mata di atas muka bumi, mereka diserang bedilan bom yang memusnahkan rumah dan keluarga tercinta, disekat sumber makanan sehingga mengalami masalah nutirisi yang akhirnya menjadi penyebab kematian mereka, dan mereka jugalah yang menjadi saksi penyeksaan, kezaliman, tubuh badan bergelimpangan hasil tangan-tangan Kuffar Syiah dan sekutunya selama hampir tiga tahun berlangsungnya Revolusi Syria.

Dan, mereka masih mampu mengukir senyuman paling manis daripada hati yang paling ikhlas meskipun mereka sudah tidak punya apa-apa kerana mereka tahu mereka masih ada Allah.

Firman Allah Taala yang bermaksud :
“Dan sesungguhnya kami akan berikan cubaan kepada kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang yang sabar iaitu orang yang apabila ditimpa musibah mereka mengucapkan, Innalillahi Wainna Ilaihi Rajiun, maka itulah mendapat berkat dan rahmat daripada Tuhannya dan mereka itulah orang yang mendapat petunjuk.” - Surah al-Baqarah : 155-157
 

No comments:

Post a Comment