Wednesday 25 December 2013

Mafia-mafia Bashar semakin hari, semakin mengganas.

Mereka tidak lagi memilih peluru berpandu berkuasa ringan, tetapi, memilih peluru berpandu berat setiap kali mengganas. Sepatutnya, setiap peluru berpandu berat itu dimuntahkan kearah Israel tetapi dimuntahkannya kearah penduduk awam yang lemah, tidak bersenjata, ketakutan, yang hidup beratapkan awan, beralaskan tanah, dan kanak-kanak yang kebingungan untuk mengerti sebab dunia terlalu zalim. Hanya kerana Kerajaan Bashar Al-Assad mahu melenyapkan muslim-sunni di sana. Ya, ia bermula dengan peperangan antara yang Haq dan batil di sana dan siapa tahu peperangan seperti ini bakal menular ke negara kita?

Tidak dapat diberi bandingan kekejaman Bashar dan tentera-tenteranya dengan apa-apa. Di mana mereka yang kononnya memperjuangkan keamanan? Adakah mereka masih berdiskusi mencari solusi? Berdoalah pada mereka saban waktu, siapa tahu kita pula memerlukan doa-doa daripada mereka.

Gambar menunjukkan serpihan-serpihan rumah yang musnah dalam serangan bedilan bom yang berterusan di tengah-tengah bandar Aleppo.

Hasbunallahu Wa Ni’mal Wakeel
 —

No comments:

Post a Comment