Thursday 31 October 2013

Adakah ISIS ini wahabi atau tidak?

 ..sambungan dari status sebelum ini.

Adakah ISIS ini wahabi atau tidak?

Kenal mujahid di bawah? Beliau ialah Sheikh mujahid Abu Walid Muslim al-Shishani. Beliau Chechen. Chechnya bermahzab Hanafi. 

Ketika barisan mujahiddin ingin melancarkan 'Operasi Menghancurkan Latakia', (http://on.fb.me/1cpDK7J) ISIS meminta bantuan dari seorang yang mahir dengan geografi Latakia kerana ISIS tidak mempunyai pengalaman berjihad di kawasan gunung. ISIS cuma mempunyai pengalaman berjihad di kawasan tandus seperti Iraq dan Afghanistan. Kawasan pergunungan Latakia adalah mirip seperti kawasan pergunungan di Chechnya. Oleh itu mereka memanggil seorang yang terkenal dikalangan mujahiddin. Mujahidin memberi gelaran kepada Sheikh Abu Walid dengan gelaran 'the best mountain fighter'. Siapa lagi yang boleh membantu ISIS? Pejuang melayu? Melayu bangsa pemalas. Berjuang di kedai mamak, berjuang di hotel sambil menikmati persembahan di pentas? Kemudian hebat berbicara soal Syria.. Mereka (kanak-kanak ribena) merasakan persoalan membina Daulah Islamiyah, membina tapak pemerintahan untuk Imam Mahadi mudah dan lancar seperti membina bangunan tadika.. pooodaah!!!!

Oppss admin tersasar dan melalut sekejap. Sheikh Abu Waleed menyahut panggilan untuk menjadi pemimpin ISIS di Latakia. Semua barisan mujahidin lain akur. Jabhat al-Nusrah, Ahrar al-Syam dengar dan taat. Barisan pejuang hebat ini tidak ada masa untuk memikirkan persoalan kanak-kanak ribena adakah orang ini wahabi atau tidak. Adakah Sheikh Abu Waleed ini menjadi wahabi setelah dilantik menjadi Komander ISIS di Latakia? Adakah Sheikh Abu Waleed ini menjadi wahabi setelah duduk berbincang, mengatur plan dan strategi bersama ISIS? Adakah Sheikh Abu Waleed menjadi wahabi setelah taat kepada Sheikh Abu Bakar al-Baghdadi pemimpin ISIS?

Ayoooo...

Ketika Operasi Membebaskan Latakia masih berterusan sehingga kini, tiba-tiba sebuah pasukan hebat Jund al-Syam (http://on.fb.me/1dSRFab) (http://on.fb.me/1aqyfIg) melantik Sheikh Abu Waleed untuk menjadi pemimpin mereka. Pemimpin Jund al-Syam sebelum ini iaitu Sheikh Abdul Samad Issa dengan senang hati dan gembira melepaskan jawatannya dan menyerahkan urusan kepimpinan kepada Sheikh Abu Waleed. Jund al-Syam adalah barisan mujahiddin yang datang dari Lubnan. Lubnan pula mempunyai bentuk muka bumi seperti Latakia dan Chechnya. Sunni di Lubnan pula bermahzab Syafie. Sekarang Sheikh Abu Waleed bermahzab apa pula? Dulu Hanafi, kemudian wahabi, dan sekarang Shafie?

Memang bodoh dan dangkal kalau admin buang masa fikirkan perkara-perkara remeh sebegini.

Syukur. Segala puji bagi Allah kerana Allah SWT telah menggerakkan hati admin, memberikan ilham untuk wujudkan page 'Revolusi Islam' pada Januari lepas. Jikalau admin (aku/saya/ana) menjadi admin Syriacare atau admin Greenproject atau admin Palestine Reconstruction Team, pasti admin turut terseret menjadi dangkal seperti mereka.

Adios!!!
 

1 comment:

  1. wahabi atau syafi'e atau hanafi...terrorism has no religion

    ReplyDelete