Sunday 1 December 2013

PERTOLONGAN ALLAH KEPADA MUJAHIDEEN AFGHANISTAN



Doa Mujahid yang di kabulkan

Maulawi Arsalan, salah seorang mujahid yang terkenal di Afganistan, dia adalah mujahid yang ditakuti oleh tentera Rusia, sehingga mereka mengatakan dia adalah orang yang memakan daging manusia.

Mujahidin berkata “ Suatu ketika kami hanya memiliki satu granat dan satu senjata anti-tank. Kemudian kami melaksanakan solat dan berdoa kepada Allah semoga granat ini tepat ke sasaran musuh. Ketika itu kami berhadapan dengan 200 kereta kebal dan kenderaan berat lainnya. Kami melemparkan granat itu dan tepat mengenai sebuah kenderaan yang mengangkut bahan letupan. Dan kenderaan itu meledak serta menghancurkan 86 buah kereta kebal, beserta kenderaan tentera yang lainnya. Akhirnya musuh kalah dan kami mendapat harta ghonimah yang sangat banyak”. Dan Syeikh Dr. Azzam telah bertemu dengan pemuda yang melemparkan granat itu di Batur.

ALLAH S. W. T berfirman: “Bukan kamu yang membunuh mereka tetapi Allah yang membunuh mereka. Dan bukan kamu yang melempar tatkala kamu melempar, tetapi Allah yang melempar”.
( Surah al-Anfaal: Ayat 17 )

No comments:

Post a Comment