Saturday 25 January 2014

syria

Pemimpin Mujahidin tidak hanya memberi arahan kepada anak buahnya malah turut sama turun ke medan Jihad berjuang bersama-sama. Ini lah bukti hebat pemimpin Mujahidin.

Di mana pula pemimpin Syiah dan Kawarij? Mereka hanya hebat memberi arahan tetapi kecut di medan perang. Di mana mereka? Bersembunyi di dalam kapal Rusia di Latikiah? Atau sedang bersembunyi di sebuah gua di Iraq? Atau kalian memang tidak mahu keluar sampai bila-bila?

Masih ingatkah saudaraku sewaktu berlangsungnya perang Badar? Di mana Nabi kita Muhammad turut sama turun berperang di medan perang? Baginda turut sama bersemangat menentang pasukan Quraisy. Inilah contoh pemimpin hebat. Yang tidak gentar akan mati kerana Syahid itu azam mereka.

Sungguh Allah telah menolong kamu dalam Peperangan Badar, padahal kamu adalah (ketika itu) orang-orang yang lemah. Karena itu bertawakallah kepada Allah, supaya kamu mensyukuri-Nya. (Ingatlah), ketika kamu mengatakan kepada orang Mukmin, "Apakah tidak cukup bagi kamu Allah membantu kamu dengan tiga ribu malaikat yang diturunkan (dari langit)?" Ya (cukup), jika kamu bersabar dan bertakwa dan mereka datang menyerang kamu dengan seketika itu juga, niscaya Allah menolong kamu dengan lima ribu malaikat yang memakai tanda. Ali 'Imran: 123-125 

No comments:

Post a Comment