Saturday 24 August 2013

Langsung dari Syria..


Halab@Aleppo, Syria , 2/8..

Masjid Besar Umawi yang berusia ribuan tahun hancur diserang pihak rejim.. Di dalamnya terdapat maqam nabi Zakaria turut sama musnah bersama barangan-barangan lain..

Ketika masjid ini dibebaskan, botol-botol arak bersepah di dalam masjid ini, dan yang lebih teruk terdapat perempuan-perempuan yang ditahan dan dijadikan pemuas nafsu tentera regim..

Masjid ini kini di bawah kawalan para pejuang FSA, namun muncung-muncung sniper sentiasa ligat memerhati dan mencari mangsa...

Kerosakan bukan sahaja di dalam masjid, tetapi juga di sekitar masjid ini.. Kawasan ini dikenali sebagai kawasan pelancongan dan ilmu, tetapi kini rosak teruk dibom, dibakar serta dihancurkan oleh pihak rejim Basyar..

Di sekeliling masjid ini adalah kawasan Suq Hamidiah, tempat para penduduk dan pelancong membeli-belah segala jenis keperluan, juga terdapat banyak di sini bangunan-bangunan lama yang berusia ratusan tahun.. Semuanya tidak terkecuali dari dirosakkan serta dimusnahkan oleh pihak kerajaan..


Hulurkan tangan anda, ringankan beban mereka. Salurkan sumbangan anda ke / Help in abundance, maximize your contributions :

NAME : GABUNGAN SALAM SYRIA
IN MALAYSIA : MAYBANK: 5622-1820-7666
SWIFT CODE : MBBEMYKL
EMAIL: malaysia4syria@gmail.com
Tel no: 03 -4141 6732 / +6013-222 6057
Paypal: msia4syria@gmail.com
 

No comments:

Post a Comment