Wednesday 15 January 2014

syria berdarah

Ya Ummah.. Pelarian wanita Palestin di Kem Pelarian Yarmuk sedang memanggil kita, siapa mahu menyahut panggilannya?

[Masih ingatkah saudara kami pernah siarkan gambar wanita ini yang dipukul di bahagian belakang kepalanya sehingga buta? Ini terjemahan penuh tentang kejadian yang berlaku keatas Beliau]

Terjemahan Bahasa Arab kedalam Bahasa Melayu:

Wanita 1:

Saudara seagamaku, kami disini sangat memerlukan bantuan kamu. Ya Allah, ku mohon, bantu kami. Ya Allah, kurniakanlah rahmat keatas mereka yang telah meninggal dunia akibat kelaparan yang teramat. Jika saya mampu berjalan, pasti saya sudah berjalan untuk membantu mereka, tetapi saya sudah tidak boleh berjalan. Ya Allah, kembalikanlah hati orang-orang Arab kepada Islam yang sebenarnya dengan nilai takwa yang tinggi. Ya Allah satukanlah hati-hati kami dan hapuskanlah para pengkhianat agama. Ya Allah, bantulah hambaMu.

Wanita 2:

Mereka mengatakan bahawa jalan raya tidak ada sebarang sekatan, tetapi sudah tiga hari saya tidak makan apa-apa. Saya cuba keluar dari Kem untuk mencari sedikit makanan, tetapi kami tidak punya sebarang wang untuk membeli makanan. Jika saya mempunyai wang, sudah pasti saya membeli sedikit makanan. Mereka yang lain telah meninggal dunia kerana kebuluran.

Saya terpaksa keluar dari kem kerana bayi saya hanya berusia 14 hari dan saya tidak mampu menyusunya kerana saya sendiri kelaparan yang teramat. Sewaktu saya tiba di pusat pemeriksaan dengan mereka yang lain, mereka yang mengawal di pusat pemeriksaan itu mengarah kami untuk beratur, jadi kami beratur menurut arahan diberi. Apabila mereka berkata ok, kamu boleh terus berjalan, jadi kami mempercayai mereka dan berjalan terus. Tetapi, tiba-tiba mereka mengasingkan kami, mereka mengarah lelaki dewasa untuk pergi ke belakang dinding dan kemudian kami dengar das demi das letupan dilepaskan. Mereka menembak mati kesemua lelaki dewasa di belakang dinding itu. Saya sangat ketakutan. Kemudian, mereka datang kepada para wanita dan memukul kami sambil melepaskan kata-kata cacian dan hinaan dan turut menghina Allah SWT. Kami membalas dengan mengatakan kami sanggup mati kelaparan daripada mati ditangan Syiah laknatullah.

Mereka masih tidak melepaskan kami. Salah seorang daripada mereka datang kepada kami dan mahu membakar bayi saya yang berusia 14 hari. Saya merayu padanya untuk membunuh saya dan tidak mengapa-apakan anak saya. Kemudian, tanpa berfikir, dia terus memukul saya menggunakan besi di belakang kepala saya yang menyebabkan saya kehilangan dua pasang mata saya. Kemudiannya, mereka memukul wajah saya.

Lelaki 1 :

Saya kehilangan segalanya. Duit, kereta, keluarga, rumah dalam hanya satu serangan berani mati yang menghancurkan rumah tiga tingkat saya berserta mereka di dalamnya. Tetapi, saya tidak begitu terkesan kehilangan semua itu tetapi apa salah bayi berusia 14 hari itu terhadap Syiah, dia hanya bayi yang tidak berdosa dan dia tidak sepatutnya diperlakukan sebegitu. Jika kamu syiah mahu menyerang kami, seranglah kami, bukan bayi kecil yang lemah.

Wanita 1:

Kami memerlukan makanan, ubat-ubatan, susu bayi, pakaian tetapi apa yang lakukan hanya menonton penderitaan kami. Berhenti menjadi penonton dan lihat dapa diri kamu sendiri. (Mak cik, jangan menangis) Biar saya menangisi keadaan saya dan kehidupan saya. Saya merupakan pelarian dari Palestin yang terpaksa keluar dari Palestin untuk terus hidup pada usia 58 tahun dan saya tidak menyangka begini pengakhirannya. Saya berharap askar Yahudi sudah membunuh saya puluhan tahun lalu. (Mak cik, jangan menangis). Biarkan saya terus menangis. Kami tidak mempunyai elektrik, kami kelaparan, kami tidak mempunyai kasut, kami wanita hanya mahukan roti dan mereka memukul kami, apa yang saya mampu lakukan? Apa yang saya mampu lakukan? Saya lapar, kasihanilah kami. Saya seperti anjing yang kelaparan yang menunggu makanan. Ya Allah, hilangkanlah rasa lapar ini, Ya Allah, sungguh saya begitu lapar, berhenti menajdi penonton penderitaan kami dan lakukan sesuatu.

[Inilah situasi benar yang berlaku di dalam Kem Yarmuk di Damaskus dan situasi ini bertambah buruk selepas mafia-mafia Syiah bertindak membunuh 50 Mujahidin yang sedang menghantar bantuan makanan yang sebahagian daripadanya adalah daripada sumbangan NGO Syria Care dan juga NGO-NGO lain. Situasi di Kem Yarmuk kini semakin parah dan ramai pelarian di Kem berada dalam keadaan lapar yang teramat]

Jika saudara berminat untuk memberi sumbangan untuk membantu Program Makanan yang sedang kami jalankan, saudara boleh sumbangkan derma ke dalam Tabung Syria Care:

Alamat: (SYRIA CARE OFFICE):
No.38B, jalan Bola Tampar 13/14, Seksyen 13, 40100 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan

Kami mempunyai tabung khas untuk Syria:
Pertubuhan Sinar Damsyik Malaysia
Akaun Maybank: 562106630487
PayPal: AlEhsidek@gmail.com
Bank swift Code : mbbemykl

Link Video : https://www.facebook.com/photo.php?v=10151800846276746

No comments:

Post a Comment