Saturday 8 February 2014

syria berdarah

Ketika ISIS mula mengkhianati Mujahideen dan menyerang mereka dari belakang, As-Syahid Saifullah As-Shishani menolak untuk menerima arahan Al-Baghdadi untuk memerangi Mujahidin yang lain. Dengarlah kata-kata beliau ini, terutama kepada pendokong-pendokong ISIS:

"Aku datang untuk mempertahankan kehormatan Muslimat dan darah kanak-kanak dan ianya adalah Jihad di Jalan Allah.
Aku bukan datang untuk tentukan siapa kafir siapa Mukmin.
Aku datang bukan untuk membeli tanah.
Aku datang bukan untuk mengahwini wanita.
Aku datang bukan untuk mengkafirkan FSA, tetapi untuk membantu mereka.
Kami adalah tetamu disini, dan kamu (Mujahidin Syria) adalah Ansar, tuan rumah, dan apabila Jihad di sini selesai, kami akan berada di tanah Jihad yang seterusnya."

Saifullah Al-Shishani yang mengetuai Jaish Muhajireen wa Al Ansar enggan mengikuti langkah Omar Al-Shishani dalam berbaiah kepada ISIS dan telah menyertai Jabha An-Nusra. Beliau syahid ketiaka mengetuai serangan untuk membebaskan penjara Aleppo bersama-sama dengan Jabha Islamiah dan kumpulan-kumpulan lain. Semoga Allah menerimanya sebagai Syahid.

Pada masa Mujahidin bermati-matian untuk membebaskan penjara di Aleppo, ISIS menyerang dan merampas markaz-markaz Ahrar Al-Sham di Hasakah.
 

No comments:

Post a Comment