Saturday 1 June 2013

BERITA DARI AL QUSAIR



1) Semakin ramai warga awam terbunuh mahupun cedera selepas pasukan rejim assad dan tentera bayaran Hizbullat menembak peluru berpandu mereka ke arah perumahan penduduk awam di Al Qusair Homs pada 30 Mei 2013. Pasukan tempur Assad juga melakukan sejumlah penyerbuan ke kota tersebut dengan senjata altileri berat yang melepaskan pelurunya secara berterusan.

2) Mujahidin mengambil kawalan bandar Arjun pinggiran Al Qusair, serta membunuh dan mencederakan lebih dari 45 Tentera Hizbullat! Alhamdulillah, ya Allah! Takbir!!

3) Brigade Tauhid telah menembusi sekatan dan berjaya memasuki Al Qusair untuk menyokong FSA.

4) Berkat rahmat dan pertolongan Allah, Mujahidin mengalahkan pasukan Hizbullat di barat Al Qusair dalam pertempuran sengit yang mengakibatkan 6 tentera Hizbullat tewas dan 18 lainnya cedera

5) Puluhan ambulan yang sarat dipenuhi pasukan Tentera Hizbullat yang tewas mahupun terluka, dilihat menyeberangi Chtaura Dahr al-Baydar menuju ke Beirut.

6) Pasukan Mujahidin dilaporkan telah membunuh 40-50 Tentera Hizbullat dalam 24 jam pertempuran sengit di sekitar Al Qusair. Ramai Tentera Iran yang berpusat di Lebanon terluka. Takbir!!

7) FSA menembak jatuh pesawat pejuang Sukhoi yang mengebom Al Qusair. Pilotnya, Kolonel Bassim Haider yang berasal dari Qardaha, telah ditahan di Palmyra.

Gambar: Hadi Al Abdallah bersama 2 Mujahid Aleppo dari Brigade Tauhid yang baru tiba di Al Qusair.
 

No comments:

Post a Comment