Wednesday 3 April 2013

"Benarkah kanak-kanak itu rakyat Syria?!"

## SYRIA
Ketika temuramah Basyar Asad bersama Sunday Times, dia telah dirujuk dan ditanya berkenaan seorang kanak-kanak Syria yang telah kehilangan kakinya, dari menjawab soalan itu dia lebih suka bertanya "Benarkah kanak-kanak itu rakyat Syria?!"

Kanak-kanak itu ialah Ammar Al-Salamat, beliau telah tercedera serangan anjing Basyar di AlHrak di Dara'a, 4 orang kanak-kank lain telah terbunuh, semuanya dari keluarga yang sama. Mereka semua rakyat Syria, ayah mereka juga seorang rakyat Syria. Tidak cukupkah lagi bukti??

Beliau sekarang ini masih lagi hidup dan tinggal di Kem Pelarian Syria di Jordan, tetapi malangnya beliau kehilangan kaki dan tangan.

***
During his interview with the Sunday Times, Assad instead of answering a question regarding a child who lost his leg, "He asked whether this child was a SYRIAN CHILD?!"

His name is Ammar Al-Salamat, he was injured due to the shelling by the regime thugs at AlHrak in Dara'a, and four other children were killed then, all from the same family. They are all Syrians, their father was a Syrian too. Is this enough???.

He is still alive in a refugee camp in Jordan, but unfortunately has lost a hand and a leg.


Hulurkan tangan anda, ringankan beban mereka. Salurkan sumbangan anda ke / Help in abundance, maximize your contributions: 

NAME : GABUNGAN SALAM SYRIA
IN MALAYSIA : MAYBANK: 5622-1820-7666
SWIFT CODE : MBBEMYKL
EMAIL: malaysia4syria@gmail.com
Tel no: +603-61770786/ +6013-2226057

No comments:

Post a Comment