Wednesday 3 April 2013

Sesiapa yang melepaskan satu kesusahan seorang mukmin, nescaya Allah SWT akan melepaskan darinya satu kesusahan pada hari kiamat.

Sabda Rasulullah SAW: Sesiapa yang melepaskan satu kesusahan seorang mukmin, nescaya Allah SWT akan melepaskan darinya satu kesusahan pada hari kiamat. Sesiapa yang memudahkan urusan orang lain, nescaya Allah SWT akan memudahkan urusannya di dunia dan di akhirat. Sesiapa yang menutup keaiban seorang muslim nescaya Allah SWT akan menutup keaibannya di dunia dan di akhirat kelak. Allah SWT sentiasa menolong hamba-Nya selama hamba-Nya itu menolong saudaranya. (riwayat Muslim)

Rasulullah SAW said: Whoever fired a distress is a believer, Allah SWT would relieve him of distress on the Day of Resurrection. Anyone who facilitate the business of others, Allah SWT will facilitate dealings in the world and in the hereafter. Anyone who cover the shame of a Muslim, Allah SWT will close keaibannya in the world and in the hereafter. God always help His servant for His servant is helping his brother. (Reported by Muslim)

Hulurkan tangan anda, ringankan beban mereka. Salurkan sumbangan anda ke / Help in abundance, maximize your contributions: 

NAME : GABUNGAN SALAM SYRIA
IN MALAYSIA : MAYBANK: 5622-1820-7666
SWIFT CODE : MBBEMYKL
EMAIL: malaysia4syria@gmail.com
Tel no: +603-61770786/ +6013-2226057

No comments:

Post a Comment