Tuesday 21 May 2013

PENGLIBATAN HIZBULLAH DAN IRAN YANG BERTERUSAN



Kita digemparkan dengan siri penyembelihan yang berterusan dilakukan oleh askar dan talibarut mereka tanpa perikemanusiaan. Sekali operasi penyembelihan, ratusan penduduk akan menjadi korban. Seperti biasa, operasi akan menggunakan pisau, bukan senapang atau senjata.

Hari ini dunia Arab digemparkan lagi dengan bantuan yang tidak henti-henti dari kumpulan Hizbullah. Mereka datang ke Syria bagi membantu askar rejim atas nama "jihad mempertahankan tempat suci di Syria".

Mayat-mayat 'mujahidin' Hizbullah yang terbunuh akan dibawa pulang ke Lubnan untuk disemadikan. Keranda mereka akan diselubungkan dengan bendera kuning rasmi milik gerakan bersenjata Syiah itu. Mereka semua tumpas di tangan Tentera Syria Bebas dan mujahidin yang bertempur mempertahankan penduduk awam.

Menjadi kebimbangan sehari dua ini di perkampungan El-Qusair dalam wilayah Homs apabila askar rejim cuba merampas kembali El-Qusair dari tangan kumpulan mujahidin. Sebarang pengunduran askar mujahidin akan menyebabkan rakyat awam menjadi mangsa. Askar rejim meneruskan kemaraan dengan kemasukan beramai-ramai kumpulan tentera dari Hizbullah. Ikhwanonline pula melaporkan terdapat askar kerajaan Iran turut membantu.

Media-media milik Syiah melaporkan pengebumian askar-askar Hizbullah yang terbunuh. Mereka dipetik sebagai berkata, "Kumpulan bersenjata Islam Hizbullah mengiringi jenazah wira As-Syahid Hasan 'Ali Shahrour yang terkorban ketika menunaikan kewajipan jihadnya mempertahankan tempat suci di Syria".

Mereka turut menghargai 'mujahidin yang terkorban' dengan berkata "Mereka yang mengorbankan jiwa-jiwa mereka bagi mempertahankan Ahlul Bait dan tempat suci mereka."

Para penyokong Hizbullah yang hadir melaungkan kalimah membesarkan Al-Husain sebelum ulamak Syiah mengimami solat jenazah dan kemudian dikebumikan. Gambar ini menjadi saksinya.

Nama Hizbullah dan Iran begitu sensitif di Malaysia untuk dikaitkan dengan siri penyembelihan yang berterusan ke atas saudara kita di Syria. Tetapi itulah hakikatnya.

Sumber: http://www.ahrarpress.com/Section/15788/Default.aspx

No comments:

Post a Comment