Tuesday 11 June 2013

Militin Assad melakukan pembunuhan beramai-ramai dahsyat

Ahmad Othman adalah seorang kanak-kanak yang meminati FC Barcelona dan bola sepak adalah semangatnya. Dalam hampir semua gambar-gambar, beliau akan memakai t-shirt kelab ini. 

Pada pagi 2 Mei 2013, militan Bashar Al Assad telah menyerang bandar Al Baydas berhampiran Banyas di Syria. Militin Assad melakukan pembunuhan beramai-ramai dahsyat di mana lebih daripada 400 orang awam terbunuh. Jawatankuasa Hak Asasi Manusia berkata, pembunuhan beramai-ramai ini adalah salah satu jenayah yang paling dahsyat pada abad ini. Ahmad Othman dan ahli-ahli keluarganya serta rakan-rakan beliau telah dibunuh. Ia dilakukan secara meluas oleh skuad pembunuh Assad untuk pembersihan etnik di kawasan pantai barat yang dikuasai gerakan pembangkang. Al Bayda, adalah salah satu daripada bandar terawal yang menyertai revolusi Syria dengan menganjurkan bantahan secara aman terhadap rejim Syria. Assad telah menggunakan pendekatan pembunuhan beramai-ramai dengan semua senjata, termasuk tentera udara, peluru berpandu jarak jauh dan senjata kimia terhadap rakyat sendiri selama lebih daripada dua tahun. 

Bantu kami menyebarkan mesej ini untuk meningkatkan kesedaran, supaya anak-anak lain seperti Ahmad Othman, yang berkongsi cita-cita beliau, boleh menjalani masa depan yang mereka impikan. Dan mungkin, menjadi pemain Barcelona seperti Messi, sebagaimana yang Ahmad sentiasa inginkan.

No comments:

Post a Comment