Thursday 22 August 2013

Laaaaagi berita gembira buat kita semua.... 3 berita gembira.



Antara pemimpin mujahiddin yang admin gemari. Jihad dan nyawanya bersatu seperti seketul batu yang kukuh. Seluruh kehidupannya dipenuhi dengan perjuangan. Beliau tidak akan berhenti. Beliau tidak akan mengalah. Beliau tidak akan berputus asa. Hidup mulia atau mati syahid.

Beliau adalah Mokhtar Bel Mokhtar. Juga dikenali sebagai Khaled Abou El Abbas, Mr Marlboro, Satu Mata, 'The Uncatchable', 'The Prince'. Beliau adalah pemimpin AQIM (al-Qaeda in the Islamic Magherib) yang berjuang menentang kerajaan celaka Algeria dan Mali. Kerajaan celaka Algeria pernah mengeluarkan kenyataan tolol dan bahalol iaitu berjaya membunuh Mokhtar Bel Mokhtar bukan sekali tetapi 6 kali kenyataan dan sehingga kini Mokhtar Bel Mokhtar masih hidup dan meneruskan jihad fisabilillah.

1) Beliau mengumumkan AQIM dan MOJWA telah bergabung dan sekarang mereka mempunyai nama baru iaitu Al-Murabitoun

MOJWA (Movement for Oneness and Jihad in West Africa) atau Jama'at at-tawḥid wal-jihad fi gharb afriqqiya dahulunya adalah dari AQIM dan memohon untuk berpecah dari AQIM kerana sebab-sebab tertentu dan kini mereka kembali bergabung di bawah pimpinan Mokhtar Bel Mokhtar.

2) Mereka akan menyerang kuffar Peranchis yang berada di Mali

3) Mereka akan membantu mujahiddin di Mesir.

Takbir......

Profile lengkap Mokhtar Bel Mokhtar admin post pada 27 April lalu boleh baca di sinihttp://on.fb.me/16zLQsf
 

No comments:

Post a Comment